Den 14 februari lanserar Hjerta den nya koncernen under ett nytt gemensamt varumärke. Med nya digitala hjälpmedel, nya produkter och anpassning till nya regelverk är målsättningen att vara det ledande rådgivningsföretaget inom försäkring och sparande. Konsolideringen sker med avsikt att stärka organisationens konkurrenskraft i dagens klimat.
Hjerta har sedan starten för nio år sedan utmanat pensions- och försäkringsrådgivarbranschen och skapat en stark lokalt förankrad organisation med kunniga rådgivare i Sverige. Den 14 februari lanseras den nya Hjertakoncernen under ett gemensamt enhetligt varumärke, ny grafisk profil, ny webb och ett nytt rådgivarkoncept där fler kunder kommer att möta Hjerta.
–Vi går ihop för att bli starkare och kunna erbjuda bättre rådgivning i dagens klimat. Det är kundernas behov och krav som är drivkraften i Hjerta. Nu har vi de muskler som är nödvändiga för att även i framtiden vara det bästa alternativet för våra rådgivare och deras kunder, säger Johan Wagman, Hjertas koncernchef.
Från och med februari 2018 består Hjertakoncernen av drygt 80 rådgivningsbolag med 210 rådgivare på fler än 40 orter i hela Sverige. Hjertakoncernens organisation och varumärke stödjer rådgivarna och deras kunder med god kundservice och attraktiva finansiella produkter. I samband med koncernens bildande erbjuds också nya digitalt anpassade stödfunktioner inom administration, dokumentation och compliance. Därutöver tillhandahålls en premiecentral och ett eget värdepappersbolag för kundernas tjänstepension och kapitalförvaltning.
– Styrkan med Hjertakoncernen förutom våra rådgivare är varumärket, franchisekonceptet och våra slutkundserbjudanden.Även om det personliga mötet alltid kommer att vara kärnan i Hjertas verksamhet är digitala lösningar en viktig del i Hjertas kunderbjudande. Den satsning vi gör på området handlar både om stödet till rådgivarna och ökade möjligheter för kunderna att få en komplett överblick av sin finansiella situation, avslutar Johan Wagman, Hjertas koncernchef.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.