Logga in

Låt oss berätta mer om fördelarna med Hjerta

Under det senaste året har Hjerta genomgått den största omorganisationen i företagets historia. Förändringsarbetet har varit nödvändigt för att möta såväl nyheter inom lagstiftning och regelverk som kundmarknadens framtida krav på service och stöd.

Det nya Hjerta samlas under ett starkt, gemensamt varumärke som blir mer synligt och tydligt på marknaden, bland annat genom ett nytt grafiskt uttryck. De rådgivare som väljer det nya utökade konceptet får nu möjligheten att verka under varumärket Hjerta fullt ut, något som vi vet har varit efterfrågat länge. Innebörden blir att fler kunder kommer att möta Hjerta.

Men även om våra rådgivare kommer att samlas under ett gemensamt varumärke kommer vi att behålla den unika särart som har gjort dem framgångsrika på respektive lokala marknad. Det entreprenörskap som varit deras drivkraft kommer att vara en viktig del i vår gemensamma framgång. Det vill vi inte ändra på.

Omorganisationen innebär ett mer resursstarkt Hjerta, med en större central organisation inom bland annat compliance, marknadsföring och affärsutveckling. Vi får också betydligt större muskler när det gäller att ta fram nya finansiella produkter och digitala rådgivningslösningar.

Bland nyheterna finns till exempel en premiecentral samt ett eget värdepappersbolag som skapar fantastiska möjligheter att erbjuda våra kunder attraktiva lösningar för sådant som tjänstepension och kapitalförvaltning.

Vi ger också våra rådgivare de verktyg som de behöver för att kommunicera med sina kunder, dokumentera sin rådgivning och öka tryggheten i att de följer det omfattande regelverk som reglerar vår verksamhet.

Vår målsättning är att Hjerta ska vara och förstärka sin roll som en av de tre största aktörerna på den svenska marknaden för rådgivning, förmedling och kapitalförvaltning utanför storbankerna. Hjertas ständiga utveckling är nödvändig för att vi ska nå vårt mål. Den är också nödvändig för att vi ska kunna möta de behov och krav som framtidens kunder ställer på oss.

Konceptet består av två engagemangsnivåer, det sen tidigare etablerade och i förmedlarkretsar välkända del av Hjerta och nu det nya Franchisekonceptet där man arbetar med Hjerta fullt ut.
 

Ett flertal parametrar ger ett ökat värde för de Hjertabolag som går in i Franchisekonceptet:
  • Hjerta blir ditt naturliga varumärke. Nära, Moderna och Engagerade är våra kärnvärden.
  • Branding material mot kunder och för kontor.
  • Starka och moderna system som säkerställer att er affär alltid är compliant.
  • En gemensam plattform med WebCap som CRM-system.
  • En modern PremieCentral som ger många fördelar för dina kunder.
  • Hjertas VP bolag som är fullt Mifid 2 anpassat för framtidens kunderbjudande.
  • En Gruppförsäkringsplattform som erbjuder moderna och innovativa produkter.
  • Upphandlade SAK-försäkringar för både stora som små företag.
  • En organisation med stora resurser.
  • Gemensam webb under Hjertas domän.
  • Gemensam kommunikation med Hjertas varumärke. 
  • mm.

Vi vill ligga steget före och samarbetar för att kunna erbjuda marknadens bästa rådgivning och marknadens mest innovativa lösningar.

Har du funderingar så svarar vi gärna på dina frågor.
Hjerta använder kakor (cookies) för att ge den bästa upplevelsen av webbplatsen och våra tjänster. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om cookies